اگر دولت در برابر دریافت مالیات از صنعت موجبات توسعه بنگاهها را فراهم آورد.
اگر دانشگاهها در برابر دریافت بودجه از دولت موجبات رضایت ذینفعان دولت را فراهم آورد.
اگر صنعت در برابر پرداخت حقالزحمه تحقیقات (R&D) ارزش افزوده مورد انتظار را دریافت نماید.
چرا؟
چون این ارتباط در دنیای امروز تضمینکننده حرکت روان فرآیند نوآوری به عنوان موتور محرک توسعه صنعتی و اقتصادی دولتها و ملتها است.
دانشگاه یک سازمان منحصر به فرد است که ۳ نوع محصول مختلف را ارائه مینماید:
فارغالتحصیلان دانشگاههای خوب کشور در زمره بهترین محصولات انسانی در جهان هستند.
سهم کشورمان در تولید دانش به روایت آمارها در حال رشد و توسعه است.
سهم دانشگاه در کشورمان در تولید فناوری قابل عرضه به بازار …؟
نکته مهم:
تولید فناوری یکی از محصولات میانی فرایند نوآوری است و موفقیت دانشگاه در تخصیص سهم قابل توجهی از آن به خود منوط به تعامل موفق با صنعت است.
باید توجه داشت که پژوهش کاربردی هم مانند همه محصولات باید نیازی را برطرف نماید.
در واقع صنعت هم باید احساس نیاز به نوآوری داشتهباشد تا پژوهش را حمایت نماید.
نیاز صنعت به نوآوری در گرو قرار گرفتن صنعت در یک محیط رقابتی است.
صنعتی که تحت حمایت شدید دولت است و بازار تضمین شده را در اختیار دارد نیازی به پژوهش جهت ارائه محصول جدید ندارد.
ما در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توسعه صنعت را در ورود به بازار رقابت جهانی میدانیم و به همین دلیل آرمان خود را “جهانیسازی صنایع ایران” اعلام کردهایم.
اگر صنعت کشور رقابتی نباشد و نتواند بازار پژوهش را برای دانشگاه ایجاد کند در آن صورت دانشگاه برای آینده و حیات خود چه برنامهای دارد؟
تعداد مشاهده: 6408 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 31
حجم فایل:802 کیلوبایت