پاورپوینت نقش خانواده در کاهش عوارض اعتیاد

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت نقش خانواده در کاهش عوارض اعتیاد دارای 29 اسلاید و با فرمت .PPT و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 29 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .PPT و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:


— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

خانواده درمانی با خانواده معتادان

هیج مراجعی یا سوء مصرف کننده موادی را نمی توان به طور موثری معالجه کرد مگر این که تعاملات اجتماعی او را در نظر گرفت. افراد روی محیط اجتماعی خود تاثیر می‌گذارند و به نوبه خود متاثر از آن هستند. وقتی کسی مشکل سوء مصرف مواد پیدا می‌کند این مشکل فقط محدود به او نمی‌شود بلکه تمام سیستمهای اجتماعی وی را متاثر می سازد. در عین حال، این سیستمها اثر متقابل روی ابقاء یا حل مشکل دارند.

اسلاید ۲ :

سیستمی که با رفتارهای اعتیادی رابطه تنگاتنگ دارد خانواده است. مشاوران وپزشکان خانواده می باید به پویایی های خانوادگی موثر بر تک تک مراجعان به دقت نظر کنند. در واقع، سیستم خانواده را می توان به خودی خود آماج مناسبی برای تغییر در نظر گرفت. کار کردن با خانواده از این دیدگاه مستلزم آن است که مشاوران شناختی از نظریه سیستمهای عمومی و کاربرد آن در مشاوره اعتیاد داشته باشند.

 

اسلاید ۳ :

سوء مصرف مواد و سیستم خانواده

رویکرد سیستمی خانواده مدعی است  که علت سوء مصرف مواد حاصل اختلال در عملکرد سیستم خانواده است، زوج درمانی و خانواده درمانی  می تواند با درمان مشکلات خانوادگی مرتبط با سوء مصرف مواد موثر باشد.

اسلاید ۴ :

مرحله ۱٫ دستیابی به ترک. شامل نامتعادل سازی سیستم است طوری که تغییر سالم امکان پذیر باشد.

 

در مرحله ۲٫ سازگاری با ترک،خانواده نیاز دارد که روی تثبیت سیستم کار کند.

درمرحله ۳٫حفظ طولانی مدت ترک، همراه  با معضل از نو متعادل سازی سیستم است.

اسلاید ۵ :

مرحله ۱٫ قطع الگوهای مستمر.

وقتی درمان شروع می‌شود پزشک خانواده به اعضای خانواده کمک می کند که الگوهایی را که ویژگی سیستم خانواده در گذشته بوده اند، قطع کند.بخشی از نقش مشاور در این مرحله کمک کردن به اعضای خانواده است نا بین جایگزینهای (۱) مواجهه شدن با رفتارهای مصرف مواد و تحت فشار قرار دادن عضوی که مواد سوء مصرف می کند برای قبول درمان یا (۲) تلاش برای قطع و تغییر رفتارهایی که سیستم ناسالمی را دامن زده اند، تصمیم بگیرند.

اسلاید ۶ :

مواجهه

. مواجهه “مداخله ای” است که برای افراد دچار مشکل الکل توسط جانسون (۱۹۷۳) رواج یافت. در این روش ، هر یک از اعضای خانواده ، دوستان و همکاران اطلاعاتی را برای مواجهه با فرد به عنوان یک گروه جمع می کنند. تمام حضار شواهد عینی از تاثیری که مشروبخواری یا شخص روی آنها داشته است، ارایه می کنند و به شیوه ای حمایت آمیز ( مواجهه حمایتی) به فرد فشار می آورند تا بپذیرد که او مشکل الکل دارد. هدف از این مداخله این است که برداشت و ذهنیت شخص را طوری تغییر دهد که به این باور برسد که مشروبخواری یا مصرف ماده دیگری منبع مشکلاتی است که توصیف شده اند. نتیجه مورد نظر این است که مراجع ضرورت ورود به درمان را بپذیرد

اسلاید ۷ :

بهبود زندگی خود و رشد و سلامت خانواده

گاهی مواقع، نه لازم است و نه مناسب است که به شخص برای ورود به درمان فشار آورده شود.اعضای خانواده ممکن است نیاز داشته باشند که فرایند تغییر را بدون مشارکت سوء مصرف کننده مواد آغاز کنند.

بنابراین، یک راه این است که بجای تاکید بر رفتار مشروبخواری یا مصرف مواد عضو مبتلا بر بهبود زندگی خود و رشد و سلامت خانواده تمرکز کنند. از طریق فرایند گسستگی ، اعضای خانواده می‌توانند الگوهای خشک و سخت تعامل را قطع کنند و از قبول مسئولیت در قبال رفتاردیگران فاصله بگیرند.

 

اسلاید ۸ :

مرحله۲٫رویارویی با واقعیت تغییر

. وقتی عضوی از خانواده که سوء مصرف مواد پاک می شود و ترک می کند، مشاور در موقعیتی است که به خانواده کمک کند با آنچه که در واقع بحران است، مقابله کنند. اگر به بحران به چشم موقعیتی نگاه شود که مستلزم مهارتهای مقابله ای خارج از خرانه معمول  او است، خانواده با عضو جدیدا” پاک شده ای مواجهه اند که آشکارا با این تعریف جور در می آید. مشکلاتی که خانواده همواره به الکل یا سایر مواد نسبت داده شده است به وجود و حضور خود ادامه می دهند و منجر به احساس ناامیدی می شوند. خزانه رفتارهای خانواده منطبق با حضور عضوی است که  سوئ مصرف مواد دارد نه ورود عضو جدیدا” پاک شده ای که دیگر قادر نیست به عنوان بیمار معلوم عمل کند.

اسلاید ۹ :

مرحله ۳٫ تعمیق و حفظ تغییر

. خانواده درمانی مانند تمام رویکردهای دیگر در مشاوره ، بازتاب دیدگاههای مختلف است. وقتی که اعضای خانواده برای تغییرات بلند مدت آماده اند، هر یک از این مدلهای خانواده را می‌توان برای خانواده های دچار سوء مصرف مواد و الکل سودمند باشند.

اسلاید ۱۰ :

بازسازی روابط خانواده با نوجوان معتاد

روابط ارزشمند: صداقت بجای دروغ 

۱-مغایرت عمل وگفتار ، بپذیرید

۲-هزینه های دروغ گویی را با وی درمیان بگذارید

۳- جریمه قانون شکنی

 

بازسازی روابط مفید

۱-والدین تسلیم بازی انحرافی نشود

۲-قواعد بازی خودش را دنبال

راهکار اتفاق نظر بجای مشاجره

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2651 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.PPT

فرمت فایل اصلی: .PPT

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:1,156 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت نقش خانواده در کاهش عوارض اعتیاد دارای 29 اسلاید و با فرمت .PPT و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 29 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .PPT و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس