تحقيقات انجام شده در زمينه هوش هيجاني و رضايت زناشويي

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع تحقيقات انجام شده در زمينه هوش هيجاني و رضايت زناشويي دارای 3 صفحه و با فرمت .docx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 3 صفحه
فرمت فایل: ورد .docx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


تحقيقات انجام شده در زمينه هوش هيجاني و رضايت زناشويي در زمينه رضايت زناشويي و هوش هيجاني پژوهشي در داخل كشور صورت نگرفته است. البته تحقيقات متعددي در زمينه رضايت زناشويي و عوامل موثر بر آن انجام شده است. همچنين در زمينه هوش هيجاني نيز چند پژوهش صورت گرفته كه در اين مبحث به آنها اشاره مي شود. - پژوهشي توسط منصور (1380) تحت عنوان «هنجاريابي آزمون سپيديا شيرينگ براي دانشجويان دوره كارشناسي ارشد گروههاي علوم انساني دريافتي دانشگاه هاي دولتي تهران، انجام شده است كه نتايج آن چنين است. رابطه هوش هيجاني با پيشرفت شغلي و پيشرفت تحصيلي مثبت و معنادار است و با افزايش سن افراد ميزان هوش هيجاني آنها نيز افزايش مي يابد. - پژوهش توسط زارع (1380) تحت عنوان «مطالعه مهم هوش هيجاني در موفقيت تحصيلي صورت گرفته است. در اين پژوهش به منظور بررسي توان پيش بيني كنندگي هوش هيجاني در موفقيت تحصيلي از پرسشنامه هوش هيجاني – بار – اون استفاده شده است كه نتايج آن چنين است. بين هوش هيجاني و موفقيت تحصيلي، همبستگي معناداري وجود دارد. بين هوش هيجاني و هوش شناختي، همبستگي معناداري وجود ندارد. بين دختران و پسران نمره كل هوش هيجاني بار – اون تفاوت معناداري مشاهده نشده است. در مقايسه هاي همدلي و رابط بين فردي، دختران امتياز بيشتري كسب كردند. پسران در خرده مقياسهاي تحمل فشار و حرمت ذات نسبت به دختران امتيازات بيشتري به دست آوردند. همچنين تحقيقاتي نيز انديشه رضايت زناشويي صورت گرفته است كه به مواردي از آنها اشاره مي شود: - نتايج پژوهش ميرخشتي (1375) نشان داد كه بين رضايت از زندگي زناشويي و سلامت رواني همبستگي معناداري وجود دارد. - تختي (1380) در پژوهش رابطه باورهاي غيرمنطقي و رضايت زناشويي زنان شاغل را با ميزان تحصيلات آنها مورد بررسي قرار داد. نتايج اين پژوهش نشان داد كه بين رضايت زناشويي زنان و سطح تحصيلات آنها رابطه معناداري وجود ندارد ولي رابطه رضامندي زناشويي و باورهاي غيرمنطقي، منفي مي باشد.
دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 5583 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 49,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع تحقيقات انجام شده در زمينه هوش هيجاني و رضايت زناشويي دارای 3 صفحه و با فرمت .docx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 3 صفحه
    فرمت فایل: ورد .docx و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس