پاورپوینت پردازش تصوير

دسته بندي : نرم افزار و بازی » کامپیوتر
دانلود پاورپوینت با موضوع پردازش تصوير،
در قالب ppt و در 49 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

خلاصه
مقدمه
تاريخچه پردازش تصوير
عمليات اصلي در پردازش تصوير
فشرده‌سازي تصاوير
روش JPEG
روش MPEG
روش MP3
روش MPEG2
روش MPEG 4
تصاوير رقومي(ديجيتالي)
مقادير پيکسلها
دقت تصوير
روش‌هاي پردازش تصاوير
ترميم تصوير(Image restoration)
نواري شدن(باندي شدن)
خطوط از جا افتاده
بالا بردن دقت عکس و هيستوگرام تصوير
افزايش تباين از طريق کشيدن و امتداد آن
کاربرد پردازش تصوير در زمينه‌هاي مختلف
اتوماسيون صنعتي
ماشين بينايي و پردازش تصوير در اتوماسيون صنعتي
کاليبراسيون و ابزار دقيق
حمل و نقل
صنعت
هواشناسي
شهرسازي
کشاورزي
علوم نظامي و امنيتي
نجوم و فضا نوردي
پزشکي
فناوري‌هاي علمي
باستان شناسي
تبليغات
سينما
اقتصاد
روانشناسي
زمين شناسي‌
كاربرد پردازش تصوير در رنگ سنجي مواد غذايي
نتيجه گيري
منابع


بخشی از متن پاورپوینت:
    در هر سيستمي و با هر عملکردي براي تصميم گيري به داده هاي ورودي احتياج داريم. اين ورودي ها ميتوانند از يک سنسور صوتي, سنسور فاصله سنج , سنسور مادون قرمز , ميکروفن و با تصاوير ارسالي از يه دوربين باشد.
    امروزه پردازش تصوير بهترين ابزار براي استخراج ويژگي ها و تحليل موقعيت و در نهايت تصميم گيري صحيح مي باشد. در مورد انسان نيز به همين صورت است, اطلاعات از طريق چشم به مغز ارسال مي شوند و مغز با پردازش اين اطلاعات تصميم نهايي را گرفته و فرمان را صادر مي کند.
    هدف از پردازش تصوير پياده سازي عملکرد ذهن انسان در قبال داده ها و انجام پردازش هاي خاصي براي استخراج ويژگي مورد نياز براي رسيدن به هدف از پيش تعيين شده مي باشد.

مقدمه
پردازش تصاوير (به انگليسي: Image processing) امروزه بيشتر به موضوع پردازش تصوير ديجيتال گفته مي‌شود که شاخه‌اي از دانش رايانه است که با پردازش سيگنال ديجيتال که نماينده تصاوير برداشته شده با دوربين ديجيتال يا پويش شده توسط پويشگر هستند سر و کار دارد.
پردازش تصاوير داراي دو شاخه عمدهٔ بهبود تصاوير و بينايي ماشين است. بهبود تصاوير دربرگيرندهٔ روشهايي چون استفاده از فيلتر محوکننده و افزايش تضاد براي بهتر کردن کيفيت ديداري تصاوير و اطمينان از نمايش درست آنها در محيط مقصد(مانند چاپگر يا نمايشگر رايانه)است، در حالي که بينايي ماشين به روشهايي مي‌پردازد که به کمک آنها مي‌توان معني و محتواي تصاوير را درک کرد تا از آنها در کارهايي چون رباتيک و محور تصاوير استفاده شود. در معناي خاص آن پردازش تصوير عبارتست از هر نوع پردازش سيگنال که ورودي يک تصوير است مثل عکس يا صحنه‌اي از يک فيلم.خروجي پردازشگر تصوير ميتواند يک تصوير يا يک مجموعه از نشانهاي ويژه يا متغيرهاي مربوط به تصوير باشد.اغلب تکنيک‌هاي پردازش تصوير شامل برخورد با تصوير به عنوان يک سيگنال دو بعدي و بکاربستن تکنيک‌هاي استاندارد پردازش سيگنال روي آنها ميشود. پردازش تصوير اغلب به پردازش ديجيتالي تصوير اشاره ميکند ولي پردازش نوري و آنالوگ تصوير هم وجود دارند.اين مقاله در مورد تکنيک‌هاي کلي است که براي همه آنها به کار ميرود.

تاريخچه پردازش تصوير
از سال 1964 تاكنون، موضوع پردازش تصویر، رشد فراوانی كرده است. علاوه بر برنامه تحقیقات فضایی، اكنون از فنون پردازش تصویر، در موارد متعددی استفاده می شود. گر چه اغلب این مسائل با هم نامرتبط هستند، اما عموما نیازمند روش هایی هستند كه قادر به ارتقای اطلاعات تصویری برای تعبیر و تحلیل انسان باشد. برای نمونه در پزشكی شیوه های رایانه ای Contrast تصویر را ارتقا می دهند یا این كه برای تعبیر آسانتر تصاویر اشعه ایكس یا سایر تصاویر پزشكی، سطوح شدت روشنایی را با رنگ، رمز می كنند. متخصصان جغرافیایی نیز از این روش ها یا روش های مشابه برای مطالعه الگوهای آلودگی هوا كه با تصویر برداری هوایی و ماهواره ای بدست آمده است، استفاده می كنند. در باستان شناسی نیز روش های پردازش تصویر برای بازیابی عكس های مات شده ای كه تنها باقی مانده آثار هنری نادر هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. در فیزیك و زمینه های مرتبط، فنون رایانه ای بارها تصاویر آزمایش های مربوط به موضوعاتی نظیر پلاسماهای پرانرژی و تصاویر ریزبینی الكترونی را ارتقا داده اند. كاربردهای موفق دیگری از پردازش تصویر را نیز می توان در نجوم، زیست شناسی، پزشكی هسته ای، اجرای قانون، دفع و صنعت بیان كرد.
در اوایل دهه 60 سفینه فضایی رنجر 7 متعلق به ناسا شروع به ارسال تصاویر تلویزیونی مبهمی از سطح ماه به زمین کرد. استخراج جزئیات تصویر برای یافتن محلی برای فرود سفینه آپولو نیازمند اعمال تصمیماتی روی تصاویر بود. این کار مهم به عهده لابراتوار (JPL) Jet Propulsionقرار داده شد.  بدین ترتیب زمینه تخصصی پردازش تصاویر رقومی آغاز گردید و مثل تمام تکنولوژی های دیگر سریعاً استفاده های متعدد پیدا کرد.
و . . .
دسته بندی: نرم افزار و بازی » کامپیوتر

تعداد مشاهده: 7288 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:184 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 49 اسلاید، قابل ویرایش.