گزارش کار آموزی نیرو گاه طوس مشهد

دسته بندي : کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق
دانلود گزارش کار آموزی نیرو گاه طوس مشهد
در قالب فایل word و قابل ویرایش ، متشکل از 25 صفحه به همراه تصاویر نیروگاه و فایل تصاویر شبیه سازی با plc لوگو با فرمت xps

بخشی از محتوای گزارش کاراموزی ::
مقدمه :

نیرو گاه‌های بخاری از مهمترین نیروگاه‌های حرارتی می‌باشند که در اکثر کشور‌ها، از جمله‌ ایران سهم بسیار زیادی را در تولید انرژی الکتریکی بر عهده دارند، به طوری‌که سهم تولید‌ این نیروگاه‌ها حدود47/3% کل انرژی تولید کشورمان می‌باشد. از مهمترین‌ این نیروگاه‌ها در کشورمان می‌توان به نیروگاه‌های شهید سلیمی نکا، شهید رجایی قزوین، شهید محمد منتظری اصفهان، رامین اهواز، اسلام آباد اصفهان، طوس مشهد، بعثت تهران، شهید منتظری قائم کرج، بیستون کرمانشاه، مفتح همدان، و بندر عباس اشاره نمود.
در‌ این نیروگاه‌ها، از منابع انرژی فسیلی از قبیل نفت، گاز طبیعی، مازوت و غیره استفاده می‌شود؛  به‌ این ترتیب که ازین سوخت‌ها جهت تبدیل به انرژی حرارتی استفاده شده سپس‌ این انرژی مکانیکی در مرحله بعد به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.
در‌ این نیروگاه‌ها سه نوع تبدیل انرژی صورت میگیرد:
1-    تبدیل انرژی شیمیایی به انرژِی حرارتی است که این تحول در بویلر صورت میگیرد.
2-    تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی که ‌این تحول در توربین نیروگاه صورت میگیرد.
3-    تبدیل انرژی مکانیکی روتور به انرژی الکتریکی که ‌این تحول در ژنراتور صورت میگیرد.
سیکل‌های قدرت بخاری:

سیستم‌های قدرتی هستند که در آنها سیال در گردش، ضمن طی کردن سیکل، تغییر فاز می‌دهد و بر خلاف سیکل‌های قدرت گازی، یک سیکل ترمودینامیکی را طی می‌کنند. سیکل قدرت بخاری که در‌این نیروگاه استفاده می‌شود سیکل رانکین است.
در‌این سیکل، ابتدا آب با فشار کم توسط پمپ تغذیه (FWP) به آب با فشار زیاد تبدیل می‌شود و آب با فشار زیاد به سمت دیگ بخار منتقل می‌شود. در دیگ بخار به وسیله انتقال حرارت از منبع گرم به سیال آب، دمای آب ورودی افزایش می یابد. ‌این انتقال حرارت به حدی است که سیال آب ورودی به دیگ بخار تبدیل به بخار اشباع می‌شود. ‌این تحول به صورت یک تحول با فشار ثابت است. بخار اشباع خارج شده از دیگ بخار در ساپورت های بویلر سوپر هیت شده و سپس بعد از عبور از پره‌های توربین و انجام کار  منبسط می‌شود که ‌این انبساط حاصل انجام کار در طول محور توربین می‌گردد.‌این تحول یک تحول آدیاباتیک است که باعث می‌شود سیال خروجی از توربین به صورت بخار مرطوب درآید. حرارت موجود در ‌این بخار مرطوب در قسمتی به نام کندانسور جذب می‌شود.
نهایتا سیال خروجی از کندانسور به صورت مایع اشباع وارد پمپ تغذیه می‌گردد.
روش‌هایی که برای بالا بردن بازده سیکل رانکین وجود دارد:
1-    کاهش فشار کندانسور (خلاء)
2-    سوپرهیت کردن در بویلر (فوق گرمایش)
3-    بالا بردن فشار حین فرآیند دریافت گرما
دسته بندی: کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق

تعداد مشاهده: 10443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word & xps

حجم فایل:274 کیلوبایت

 قیمت: 51,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود گزارش کار آموزی نیرو گاه طوس مشهد
    در قالب فایل word و قابل ویرایش ، متشکل از 25 صفحه به همراه فایل تصاویر نیروگاه و فایل تصاویر شبیه سازی با plc لوگو با فرمت xps